Klage, erstatning og utilsigtet hændelse

Fodfyssen er som behandlersted med til at sikre den gode kvalitet og arbejder målrettet på, at der ikke bliver brug for at klage, få erstatning eller at indberette en utilsigtet hændelse. Men skulle det ske, står vi klar til at hjælpe dig bedst muligt igennem. I klinikken er der pjecer, der kan hjælpe dig – dem sender vi dig gerne, hvis du ikke fik den med. Herunder finder du links til hjælp via internettet:

Klag via Styrelsen for Patientklager: https://stpk.dk/borgere/klag-over-en-behandling

Søg erstatning via Patienterstatningen: https://pebl.dk/da/soeg-erstatning

Indberet Utilsigtet hændelse – behandleren har pligt til at indberette, for dig er det en mulighed her: https://dpsd.csc-scandihealth.com/Form/PublicSubmission.aspx?form=PatientPaarorende_PAA

Pjecer i klinikken, kan du også selv finde på nettet. Pjecen ”Hjælp os med at blive endnu bedre” kan findes her: https://stps.dk/da/~/media/9284721F392C4A4FBE738BA50F013C4E.ashx

Pjecen ” Skadet efter behandling eller medicin” Bestilles ved Patienterstatningen – på denne mailadresse: kfs@sundkom.dk